galerie
Muzea a galerie

Poznejte umění v Kroměříži!

aktivní dovolená
Aktivní dovolená

U nás se nudit nebudete!

relax
Relax

Načerpejte nové síly!

_DSC3758
Kroměříž dětem

I děti si u nás přijdou na své...

texty_mf609
Tipy na výlety

Poznejte Kroměříž a okolí!

Home | » Volný čas | » Aktivní dovolená | » Kroměříž – ráj cyklistů | » S kolem kolem města Kroměříž (14km)

S kolem kolem města Kroměříž (14km)

½ denní balíček

S kolem kolem města Kroměříž – Barbořina – Hradisko – Bezměrov – Elektrárna na Strži – Kroměříž (14 km)

Projedete kolem Květné zahrady a za ní po silnici směrem na Lutopecny, a to až na konec nového sídliště. Zde začíná vpravo asfaltová cyklostezka, která vede přes kopec jménem Barbořina. Jméno kopec dostal po kapli sv. Barbory, jež zde v minulosti stála. Ještě než vjedete do lesíka na vrcholu kopce, pokochejte se výhledem na město s Hostýnskými vrchy v pozadí či na Chřiby. Výhled je jedinečný. Z lesa sjedete k dálnici, kde se napojíte na stezku směrem vlevo do Měrůtek. Po silnici z Měrůtek do Hradiska dálnici přejedete. Před Hradiskem je na stezce odpočívadlo u bývalého keltského hradiska. Zde se na informační tabuli dočtete nejen to, kdy vznikl nynější nenápadný val, ale i údaj o tom, jak rozsáhlé hradisko zde bývalo. Stezka pokračuje polem k Bezměrovu. Zdejší Dvůr je jedinečným místem pro občerstvení, které si jistě zasloužíte. Po něm zamíříte k místnímu nádraží a cestou přejedete most přes říčku Haná. Pramení na Drahanské vrchovině a dala název celému kraji. Pokračujete dále a po přejezdu řeky Moravy zabočíte ihned vpravo na polní cestu, která míří zpět k městu. Po deštích bývá špatně sjízdná. Vlevo máte výhled na pole, louky a rozsáhlý lužní les. Narazíte na most a přejedete na pravý břeh řeky Moravy, jež zde zpomaluje tok a rozšiřuje své koryto. Z mostu se vám naskytne krásný pohled na řeku a okolní vegetaci. Stezka pokračuje po pravém břehu. Je úzká, a tak prověří vaši zručnost v ovládání kola. Projíždíte kolem zaplavených slepých ramen s pestrou faunou a vodním ptactvem. V secesní budově před vámi dnes sídlí vodní elektrárna na Strži. Byla postavena ve dvacátých letech minulého století. Pokud si prohlídku domluvíte předem (tel.: 777 731 618), uvidíte v ní první vodní Kaplanovy turbíny, které běží dodnes. Poté pokračujete po stezce kolem zahrádek směrem k městu. Podjedete dálnici až k Podzámecké zahradě. Když budete mít štěstí, zahlédnete na cvičišti před ní výcvik v jízdě na koních. Nakonec se můžete posílit na první křižovatce v restauraci Wechův Dvůr v malém parčíku, anebo hned vedle, Na Jízdárně.

Vybarvený běh Kroměříž Kroměříž nezastavíš
Mapa:

Turistické informační centrum (TIC)